Friday, November 27, 2020

VACANCY ; Program Manager, Global Health Security - Yayasan Project Hope

 

Yayasan Project HOPE

POSITION DESCRIPTION

 

Position:                                          Program Manager, Global Health Security

Area/ Program:                               Health System Strengthening

Location:                                          Jakarta                

Reports To:                                      Country Representatives with close coordination with Project Director (UGM)

Supervisory Responsibility:            Yes

 

Background:

Project HOPE is a global health and humanitarian relief organization, providing lasting solutions to health problems with the mission of placing power in the hands of local health workers to save lives across the globe. Project HOPE is registered as Yayasan (Foundation) in Indonesia.

 

Code of Conduct

It is our shared responsibility and obligation to treat each other with respect, take affirmative steps to prevent matters involving Sexual Exploitation & Abuse and Trafficking in Persons, and to disclose all potential and actual violations of our Code of Conduct, which may include Conflicts of Interest, Fraud, Corruption, Discrimination or Harassment.  Together we can reinforce a culture of respect, integrity, accountability and transparency.

 

Program Overview:

Project HOPE, in Partnership with the Center for Health Policy and Management (CHPM) at Gadjah Mada University are supporting the Indonesian Government, primarily the Ministry of Health (MOH), to achieve Global Health Security Agenda (GHSA) targets; implement International Health Regulations (IHR) (2005) core competencies; and prevent, detect, and respond to public health threats by targeting activities to strengthen capacity in Real-Time Surveillance and Reporting and Emergency Management and Response.

 

This project is part of the Healthy People 2030 agenda.  The goal and objectives are:

1.     Increase the number of public health events of international importance that are monitored and reported

2.     Increase the number of individuals trained globally to prevent, detect, or respond to public health threats

3.     Increase the laboratory diagnostic testing capacity, surveillance system, and routine reporting in countries and regionally

 

The objectives to achieve the IHR in Real-time Surveillance and Reporting are:

1.       Accurate assessment of indicator and event-based surveillance and reporting systems to detect public health threats

2.       Improve interoperable, electronic real-time reporting

3.       Increase the capacity of indicator-based surveillance and event system at national and sub-national level

 

The objectives under Public Health Emergency Management Response are:

1.       Increase the capacity of the Ministry of Health to activate emergency operations through the development of curricula and standard operating procedures (SOPs) and plans

2.       Emergency operations staff are trained in PHECO and available for response

3.       International infection and prevention protocols for identification of health care workers and hospitalized patients established

 

Position Summary:

Project HOPE seeks a Program Manager for Global Health Security who will work closely with the Principal Investigator and Project Director to provide strategic leadership and vision in support GHSA targets and implement IHR core competencies in real-time surveillance and establishing public health emergency operations. The position is based in Jakarta. She/he is expected to lead the project in the development, implementation, oversight, and evaluation of programming. Emphasis will be placed on strategic development, resource acquisition, quality improvement, quality control, and staff development with local partners. He/she will support the Project Director (Position under UGM as the lead of the partnerships),  in building and develop collaboration with CDC-funded and non-CDC funded programs through multi-sector stakeholder meetings with national and sub-national representation from the Ministry of Health (MOH), Ministry of Agriculture (MOAg), Ministry of Education (MOE), Ministry of Environment and Forestry (wildlife health), Ministry of Environment and Forestry (wildlife health), National and sub-national Disaster Agencies (BNPB) other Ministries, universities, NGOs, Provincial and District Level Health Officers and staff from the PHEOC and Crisis Centers. The role also requires the ability to multi-task and handle complex and competing priorities.

Some of the tasks under real-time reporting and surveillance may include developing training packages for surveillance, assisting with the establishment of dashboards for surveillance data visualization and routine data analysis. Some of the tasks under public health emergency operations may include supporting the development of SOPs for public health emergency management (e.g. incident management system, risk communication and community engagement) facilitating workshops for PHEOC staff on incident management systems, risk communication and community engagement and early warning systems, and supporting the development of IPC protocols for case management of patients and healthcare workers.

 

Requirements:

1.       Masters degree (with relevant first degree) in health science; Medicines, Pharmacy or Public Health (PhD or MD would be preferred) from reputable university.

2.       Minimum 8 (eight) years of similar experience in the field of Health Science with government, private sector and/or NGOs or minimum 4 (four) year experience for PhD degree in similar above field of education.

3.       Excellent organizational, planning, M&E and coordination skills.

4.       Technical knowledge, programmatic experiences on implement International Health Regulations and managing US CDC and or USAID program will be preferred.

5.       Prior experience managing a health system strengthening program in collaboration with Ministry of Health is a plus

6.       Excellent interpersonal and communication skills.

7.       Demonstrative ability to multitask.

8.       Strong office program computer skills, literacy in statistical software is an advantage.

9.       Fluency in English and excellent writing skills.

10.    Indonesian nationality.

11.    Preferably those who have experience working in the South Sulawesi region (Makassar and Maros).

12.    Preferably those who have experience working with disaster management agencies such as PMI, BNPB, BPBD and the Health Crisis Center (PUSKRIS) at the national and provincial levels.

 

Application Deadline: Interviews will be conducted on a rolling basis and the position will be filled as soon as there is a suitable match. Hence, interested candidates are encouraged to apply at the earliest

 

Application Process: Interested candidates should send a Covering Letter (with expected salary), mentioning the job title in the subject line along with their recent CV as a word/pdf document attachment to email: yphjakarta@gmail.com

 

5 comments:

  1. As-salamu alaikum

    Nama saya Kartika Fitri(kartikafitri74@gmail.com) dari Bogor (Indonesia), Saat Pandemi Covid19 ini usaha suami saya berhutang karena tidak bisa mengimbangi, jadi saya cari online bagaimana saya bisa mendapatkan pinjaman pribadi karena tidak punya agunan, saya menghubungi beberapa pinjaman perusahaan tetapi ternyata penipuan dan penipuan setelah mengirimi mereka uang, Anda tidak akan mendengar kabar dari mereka lagi

    Jadi saya melihat posting dari Mahammad Ismali (Mahammadismali234@gmail.com) tentang pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote Via email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com dengan bunga pinjaman 2%, jadi saya menghubungi mereka mengikuti prosedur mereka dan saya mendapatkan pinjaman saya Rp500,000,000.00 (500 juta) disetujui dan ditransfer ke kami

    Saya ingin berterima kasih kepada Perusahaan Pinjaman Dangote dan juga Mahammad ismali dan saya ucapkan terima kasih selamanya, saran saya kepada siapa pun yang membaca ini jangan buang waktu Anda mencari pinjaman lagi dimana hubungi Perusahaan Pinjaman Dangote dan saya bersumpah dengan hidup saya bahwa mereka adalah nyata dan sah

    ReplyDelete

  2. I've been reluctant in purchasing this blank ATM card i heard about online because everything seems too good to be true, but i was convinced & shocked when my friend at my place of work got the card from guarantee atm blank card & we both confirmed it really works, without delay i gave it a go. Ever since then I've been withdrawing $5000 daily from the card & the money has been in my own account. So glad i gave it a try at last & this card has really changed my life financially without getting caught, its real & truly works though its illegal but made me rich!! If you need this card from guarantee atm blank card then here is their EMAIL : blankatm156@gmail.com

    ReplyDelete

  3. Are you in financial crisis, looking for money to start your own business or to pay your bills? I got mine from Mike Fisher. My

    blank ATM card can withdraw $2,000 daily. I got it from Her last week and now I have $14,000 for free. The blank ATM withdraws

    money from any ATM machines and there is no name on it, it is not traceable and now i have money for business and enough money

    for me and my family to live on .*email: int.hackers002@gmail.com

    ReplyDelete
  4. Nama saya Rafif Apriani, saya membaca cerita bagaimana ibu Yanti Ari meminjam dari PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI dengan bantuan perancang busana ternama DIAN PELANGI. Dalam kisahnya, dia menceritakan bagaimana dia kehilangan banyak uang (Rp28.000.000,00) dari pemberi pinjaman yang buruk karena dia membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan usahanya.
    Dia juga menceritakan bagaimana dia menghubungi Dian Pelangi yang menginstruksikan dia untuk menghubungi Ibu Ana Micheal dari PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI dan itulah cara dia meminjam pinjaman yang dia butuhkan untuk meningkatkan usahanya. Jadi saya melihat cerita ibu Yanti Ari dengan detailnya, detail Dian Pelangi dan Ibu Ana Michael dari PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI yang mereka semua pinjam.

    Detil Dian Pelangi :: email: (DIANPELANGIINDONESIA@GMAIL.COM)
    dia tinggal di Jakarta.
    Detil Ibu Yanti Ari :: Nomor teleponnya: +62821-1644-0184
    Nomor Whatsapp: +62821-1644-0184
    dia tinggal di Kota Medan, emailnya: ARIY6261@GMAIL.COM
    Dan akhirnya perusahaan pinjaman asli yang saya ingin siapa saja yang membutuhkan pinjaman dapat menghubungi karena saya sekarang menjadi saksi yang hidup dan semoga Allah selalu memberkati hari saya menghubungi mereka.
    Nama perusahaan: PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI, alamat email: (ANAMICHAELGUARANTYTRUSTLOANS@GMAIL.COM)

    Ketika saya menghubungi ibu yanti dia bercerita bagaimana dia meminjam dari ibu Ana Michael tentang PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI dan seluruh prosesnya. Dengan senang hati saya sampaikan kepada masyarakat umum bahwa Ibu Ana Michael dari GUARANTY TRUST LOANS adalah yang terbaik dan terpercaya.
    Anda dapat menghubungi saya untuk lebih jelasnya melalui email saya: rafifapriani@gmail.com
    Saya berharap orang-orang yang menginginkan pemberi pinjaman yang andal melihat ini.

    ReplyDelete
  5. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete