Thursday, January 19, 2017

Fwd: VACANCY ANNOUNCEMENT: Finance Assistant

Position
Jabatan :Finance Assistant


Duty Station
Penempatan : Jakarta

Type of Work
Jenis Pekerjaan : Full time (Penuh waktu)

Background of Company
Latar belakang Perusahaan

Independent Research & Advisory Indonesia (IRAI) is a rapidly growing
company that specializes in financial and corporate advisory, industry
and economic research, as well as Public-Private Partnerships. As a
trusted advisor, IRAI provides ideal solutions for companies to
maximize return to their business development.

Independent Research & Advisory Indonesia (IRAI) merupakan sebuah
perusahaan yang sedang berkembang pesat yang memiliki keahlian khusus
sebagai penasihat keuangan dan perusahaan, penelitian industri dan
ekonomi, dan juga Public – Private Partnerships. Sebagai pihak yang
sangat dapat diandalkan, IRAI memberikan solusi ideal bagi perusahaan
untuk memaksimalkan keuntungan dan pengembangan usahanya.

Summary of Responsibilities

Ringkasan tanggung jawab

Under the supervision of Finance and Accounting Manager, the position
will be responsible for keeping all finance related documentation
(vouchers, invoices, etc) and to support the supervisor in ensuring
smooth day to day financial transactions of IRAI and its Sub Business
Units.

Bekerjasama dengan intensif dengan Chief of Party CEPAT-LKNU untuk
memimpin program COD keseluruhan dari proyek yang terdiri dari
komponen Advokasi, Mobilisasi, dan Pemberdayaan Masyarakat.Bekerja
dibawah supervisi Finance and Accounting Manager, posisi ini
bertanggung jawab untuk memastikan kelengkapan dokumen – dokumen
keuangan (voucher, kuitansi, dll), serta mendukung supervisor untuk
memastikan kelancaran transaksi keuangan di IRAI dan Sub Business
Unit-nya.

Detailed roles and responsibilities
Detil peran dan tanggung jawab

1. Ensure that the cash and bank books are regularly updated and
ready for the submission to IRAI’s financial system.
Memastikan buku kas dan buku bank terbaharui secara regular, dan siap
untuk diinput kedalam sistem keuangan IRAI.

2. Responsible for IRAI’s petty cash, including performing cash
count and cash reconciliation at the end of each week.
Bertanggung jawab atas kas kecil, termasuk melakukan penghitungan, dan
rekonsiliasi uang di tiap akhir minggu

3. Ensure all vouchers carry the appropriate level of supporting
documentation.
Memastikan seluruh voucher memiliki dokumentasi yang lengkap.

4. Assist the supervisor with periodic financial reports.
Membantu supervisor dalam mempersiapkan laporan keuangan berkala.

5. Ensure all financial related documents are well kept, and updated.
Memastikan seluruh dokumen yang berkaitan dengan keuangan tersimpan
dengan baik dan terbaharui.

6. Perform other duties as requested by the supervisors.
Melakukan pekerjaan lain seperti yang diarahkan oleh supervisor.

Qualifications and Experience

Kualifikasi dan Pengalaman

Education :

Pendidikan

· Bachelor’s degree in management, finance, or accounting

S1 manajemen, keuangan atau akunting

· Certified training in MYOB

Sertifikasi di MYOB

Experience : At least 1 year in similar position

Pengalaman Minimum 1 tahun pengalaman di posisi yang sejenis

Required competencies :

Kompetensi yang dibutuhkan

· Good Teamwork

· Good Communication skills

· Able to work under-pressure and in tight deadlines

· Good attention to details

==============================
===========================
Updated CV and application letter should be sent to indriyani@irai.co.id

Please fill the “subject” column of the e-mails in this format:
<FIN-AST><your name>

Closing date for application is up to 25 January 2017

(Only short-listed candidates will be notified)

www.irai.co.id

No comments:

Post a Comment